Tá sé tábhachtach go n-áirítear sa nochtadh an oiread Faisnéise agus is féidir faoin éagóir líomhnaithe. Ba cheart, ar a laghad, na sonraí seo a leanas a áireamh sa nochtadh:
Is féidir tuairisc ar nochtadh cosanta a dhéanamh do Chlárlann na gCara-Chumann ag baint úsáide as an bhfoirm atá ar fáil anseo agus a chur ar ríomhphost chuig ProtectedDisclosure@cro.ie . Tá Sean Smith ainmnithe ag an gCláraitheoir chun monatóireacht a dhéanamh ar an seoladh ríomhphoist seo agus chun déileáil go díreach le nochtadh cosanta.
Nochtadh Cosanta a Thuairisciú tríd an bPost
Is féidir an fhoirm nochta faoi chosaint a chur tríd an bpost freisin chuig:
Marcáil an clúdach le do thoil “Rúnda don seolaí amháin”. Nochtadh Cosanta a Thuairisciú ar an nGuthán
Tá uimhir theileafóin rúnda ann chun nochtadh cosanta a dhéanamh: (+353) 087 9368795, déanann Sean Smith monatóireacht ar an uimhir seo freisin.
Tabhair faoi deara le do thoil :
Is féidir leis an duine tuairiscithe cruinniú a iarraidh leis an gCláraitheoir nó leis an duine ainmnithe, a éascófar laistigh de thréimhse réasúnach tar éis an iarraidh a dhéanamh. Nochtadh Gan Ainm
B’fhéidir gur mhian le daoine áirithe nochtadh gan ainm a dhéanamh. D’fhéadfadh go mbeadh srian ar an gCláraitheoir, áfach, an t-ábhar a imscrúdú gan fios a bheith aige faoi chéannacht an duine tuairiscithe. Mura bhfuil sonraí teagmhála an duine tuairiscithe b’fhéidir go mbeadh sé deacair an duine tuairiscithe a choinneáil ar an eolas faoi thoradh a dtuairisce. Mura dteastaíonn ón duine tuairiscithe go ndéanfaí teagmháil leis, ba chóir é sin a dhéanamh soiléir sa tuarascáil don Chláraitheoir.
Admhóidh an duine ainmnithe go bhfuarthas tuairisc laistigh de 7 lá:
Déanfaidh an duine ainmnithe measúnú tosaigh, lena n-áirítear tuilleadh faisnéise a lorg ón duine tuairiscithe más gá, maidir le cibé:
I gcás ina gcinnfidh an duine ainmnithe nach bhfuil aon fhianaise ann go bhféadfadh éagóir ábhartha a bheith déanta, cuirfidh an duine ainmnithe an méid seo a leanas in iúl don duine tuairiscithe:
I gcás ina gcinnfidh an duine ainmnithe go bhfuil fianaise ann go bhféadfadh gur tharla éagóir ábhartha, ach gur éagóir bheag í agus nach bhfuil gá le tuilleadh leantach, cuirfidh an duine ainmnithe an méid seo a leanas in iúl don duine tuairiscithe:
Féadfaidh an duine ainmnithe an nós imeachta a dhúnadh freisin i gcás tuarascálacha athchleachtach i gcás ina gcinnfidh an duine ainmnithe nach bhfuil aon fhaisnéis nua bhríoch faoi éagóir ábhartha sa tuarascáil. Sa chás seo, tabharfaidh an duine ainmnithe fógra i scríbhinn don duine tuairiscithe faoin gcinneadh agus faoi na cúiseanna atá leis. Féadfaidh an duine ainmnithe beart iomchuí a dhéanamh, i gcomhréir leis na feidhmeanna arna dtabhairt don Chláraitheoir chun aghaidh a thabhairt ar an éagóir ábhartha, ag féachaint do chineál agus do thromchúis an ábhair lena mbaineann I gcás nach gcuirtear deireadh leis an bpróiseas, agus nach mbeidh an tuarascáil curtha ar aghaidh chuig aon. duine forordaithe eile, tabharfaidh an duine ainmnithe fógra don duine tuairiscithe laistigh de 3 go 6 mhí ó dháta an admháil, ag brath ar chastacht na héagóra tuairiscithe. I gcás nach dócha go gcuirfear aiseolas ar fáil laistigh den tréimhse 3 mhí go 6 mhí, cuirfidh an duine ainmnithe an duine tuairiscithe ar an eolas a luaithe is indéanta maidir le síneadh na tréimhse sin. Féadfar tréimhsí aiseolais breise 3 mhí a sholáthar ar iarratas ón duine tuairiscithe go dtí go ndúntar an nós imeachta.
Tá oibrí cosanta faoin Acht um Nochtadh Cosanta 2014 agus áirítear leis:
Tugann an tAcht um Nochtadh Cosanta 2014 cosaint freisin d’oibrithe a dhéanann nochtadh trí thuairisc gan ainm. Má dhéanann oibrí tuairisc gan ainm agus go n-aithnítear ina dhiaidh sin é agus go ngearrtar pionós air as é sin a dhéanamh beidh an t-oibrí sin i dteideal cosaintí iomlána Acht 2014.
Freagrachtaí an Chláraitheora
Is Duine Forordaithe é an Cláraitheoir faoin Acht um Nochtadh Cosanta 2014 , arna leasú (“Acht 2014”) mar gheall ar Alt 7 den Acht um Nochtadh Cosanta 2014, agus an tOrdú um an Acht um Nochtadh Cosanta 2014 (Nochtadh do Dhaoine Forordaithe) 2020 . Tá an Cláraitheoir, faoin reachtaíocht ábhartha , freagrach as gach ábhar a bhaineann le clárú, agus forghníomhú oibleagáidí comhdaithe:
Teorainneacha le Feidhmeanna an Chláraitheora
Ní féidir leis an gCláraitheoir gníomhú ach ar na hábhair atá leagtha amach in Acht 2014 agus ní féidir leis gach cineál éagóir a imscrúdú. Féadfaidh an Cláraitheoir saincheist a tharchur chuig an nGníomhaireacht um Fhorfheidhmiú Corparáideach nó chuig an gCoimisinéir um Nochtadh Cosanta, a bhfuil níos mó cumhachtaí imscrúdaithe acu araon.
Is éagóir ábhartha iad na nithe seo a leanas chun críocha an Achta um Nochtadh Cosanta 2014 :
Ní éagóir faoin Acht iad nithe a bhaineann le coinbhleacht idirphearsanta idir an t-oibrí agus comhghleacaí eile, nó a fhostóir. Ba cheart déileáil le coinbhleachtaí den sórt sin tríd an nós imeachta casaoide inmheánach dá bhforáiltear ag an bhfostóir.
Cosaintí Ginearálta
I dtéarmaí ginearálta, cuireann Alt 12 den Acht um Nochtadh Cosanta 2014 cosc ar fhostóir pionós a ghearradh nó bagairt pionós a ghearradh ar fhostaí as nochtadh cosanta a dhéanamh. I measc samplaí de phionóis den sórt sin tá:
Má ghearrtar pionós ar fhostaí mar thoradh ar nochtadh cosanta a dhéanamh, is féidir leis an bhfostaí iarratas a dhéanamh chuig an gCúirt Chuarda ar fhaoiseamh eatramhach laistigh de 21 lá díreach tar éis dáta an ghnímh phionóis dheiridh ag an bhfostóir. Áirítear le “fostaí” chun críocha alt 12 d’Acht 2014 freisin faoi oiliúint, saorálaithe, agus iarratasóirí ar phoist. Féadfar éileamh ar phionós a thabhairt os comhair an Choimisiúin um Chaidreamh san Áit Oibre laistigh de 6 mhí ón bpionós a bhfuil gearán á dhéanamh ina leith. Sa chás go bhfuil ‘cúis réasúnach’ féadfaidh gearánach iarraidh ar an Oifigeach Breithnithe síneadh 6 mhí sa bhreis a chur leis an spriocdháta. In éileamh ar phionós os comhair an Choimisiúin um Chaidreamh san Áit Oibre, is ar an bhfostóir a thiteann an dualgas cruthúnais, agus measfar gur tharla an pionós mar gheall ar nochtadh cosanta a bheith déanta ag an duine tuairiscithe, mura gcruthaíonn an fostóir go raibh an gníomh nó an neamhghníomh. údar maith ar fhorais eile. Ní féidir le comhaltaí Boird agus scairshealbhóirí a ngearrtar pionós orthu mar thoradh ar nochtadh cosanta a dhéanamh gearán a dhéanamh leis an gCoimisiún um Chaidreamh san Áit Oibre ach ina ionad sin féadfaidh siad sásamh a lorg trí na cúirteanna sibhialta.
Ní nochtfar céannacht an duine tuairiscithe, nó aon fhaisnéis a d’fhéadfadh iad a shainaithint, d’aon duine seachas na cinn is gá chun an tuarascáil a phróiseáil nó a tharchur gan toiliú an duine tuairiscithe. Tá líon teoranta imthosca ann nach bhfuil gá le toiliú an duine tuairiscithe sula nochtfar a chéannacht nó faisnéis atá sa tuarascáil agus leagtar amach na heisceachtaí seo in Alt 16 d’Acht 2014. Áirítear leo:
Déanfar próiseáil na sonraí pearsanta go léir a chuirtear ar fáil sa nochtadh tuairiscithe a phróiseáil i gcomhréir leis an dlí um chosaint sonraí, lena n-áirítear an Rialachán Ginearálta um Chosaint Sonraí (GDPR) . Soláthraíonn an tAcht um Nochtadh Cosanta 2014 bunús dleathach chun sonraí pearsanta a bhailiú agus a phróiseáil agus ceanglaítear ar an gCláraitheoir taifid áirithe a choinneáil agus tuarascálacha a tharchur chuig comhlachtaí poiblí eile i gcúinsí áirithe.
Mar sin féin, ní bhaileofar aon sonraí pearsanta nach bhfuil ábhartha maidir le láimhseáil tuarascála ar leith nó, má bhailítear iad de thaisme, scriosfar iad gan mhoill. I gcomhréir le hAlt 16B d’Acht 2014, is féidir cearta na n-ábhar sonraí a shrianadh a mhéid is gá agus comhréireach chun leas an phobail i gcoitinne, cosaint an ábhair sonraí nó cearta agus saoirsí daoine eile a chosaint. Is féidir cearta a theorannú chomh maith, agus chomh fada agus is gá, chun aghaidh a thabhairt ar iarrachtaí chun bac a chur ar thuairisciú nó chun bac a chur ar imscrúduithe nó ar iarrachtaí chun céannacht daoine tuairiscithe a fháil amach. Tá feidhm ag na srianta freisin i gcás ina bhfuil sé riachtanach agus comhréireach cosc a chur ar nochtadh faisnéise a d’fhéadfadh an duine tuairiscithe a shainaithint, i gcás ina mbeadh nochtadh céannachta den sórt sin contrártha do chosaintí Acht 2014; nó i gcás ina ndéanfadh feidhmiú an chirt dochar don imscrúdú éifeachtach ar an éagóir ábhartha.
Tugann an tAcht um Nochtadh Cosanta 2014 cosaint freisin d’fhostaí a bhriseadh as a fhostaíocht mar thoradh ar nochtadh cosanta a dhéanamh. Breathnófar ar dhífhostú den sórt sin mar éagórach agus féadfaidh an fostaí éileamh a dhéanamh chuig an gCoimisiún um Chaidreamh san Áit Oibre faoi na hAchtanna um Dhífhostú Éagórach 1997 – 2015 ar leigheas. Má éiríonn leis an éileamh ar dhífhostú éagórach, féadfaidh an Coimisiún um Chaidreamh san Áit Oibre beart a ordú:
Tá sé tábhachtach a thabhairt faoi deara go ndéanann aon duine a chuireann bac ar oibrí tuairisc a dhéanamh nó a thionscnaíonn imeachtaí cráiteacha nó a sháraíonn an dualgas rúndachta cion faoin Acht um Nochtadh Cosanta 2014 .
Tá sé tábhachtach a thabhairt faoi deara freisin go ndéanann duine tuairiscithe a dhéanann tuairisc ina bhfuil aon fhaisnéis is eol dó nó di a bheith bréagach, cion.
Sa chás nach bhfuil duine i bhfostaíocht íoctha m.sh. iarrthóir poist a bhfaightear pionós air as nochtadh cosanta a dhéanamh is é an cúiteamh uasta is féidir a dhámhachtain ná €15,000. D’fhéadfadh tionchar a bheith ag spreagadh duine chun an nochtadh cosanta a dhéanamh ar leibhéal an chúitimh a bhronntar. Murab é imscrúdú na héagóra ábhartha an t-aon nó an príomhspreagadh chun an nochtadh a dhéanamh, féadfaidh méid an chúitimh atá cóir agus cothrom a bheith suas le 25% níos lú ná an méid a d’fhéadfadh a bheith ann murach sin.
– Tuarascáil Bhliantúil Chláraitheoir na gCara-Chumann (RFS) don bhliain 2022 de réir alt 22 den Acht um Nochtadh Cosanta 2014
Clúdaíonn an Tuarascáil Bhliantúil seo ar Nochtadh Cosanta ón RFS an tréimhse ón 1 Eanáir 2022 go dtí an 31 Nollaig 2022.
Faoi alt 22 den Acht um Nochtadh Cosanta, 2014 ceanglaítear ar gach comhlacht poiblí tuarascáil bhliantúil a fhoilsiú ina leagtar amach líon na nochtadh cosanta a fuarthas sa bhliain roimhe sin agus an gníomh a rinneadh (más ann).
Ní bhfuair Cláraitheoir na gCara-Chumann (RFS) aon nochtadh cosanta in 2022. Ní raibh aon chás idir lámha ó bhlianta roimhe sin.
Tuarascáil Bhliantúil Chláraitheoir na gCara-Chumann (RFS) don bhliain 2021 de réir alt 22 den Acht um Nochtadh Cosanta 2014
Clúdaíonn an Tuarascáil Bhliantúil seo ar Nochtadh Cosanta ón RFS an tréimhse ón 1 Eanáir 2021 go dtí an 31 Nollaig 2021.
Faoi alt 22 den Acht um Nochtadh Cosanta, 2014 ceanglaítear ar gach comhlacht poiblí tuarascáil bhliantúil a fhoilsiú ina leagtar amach líon na nochtadh cosanta a fuarthas sa bhliain roimhe sin agus an gníomh a rinneadh (más ann).
Ní bhfuair Cláraitheoir na gCara-Chumann (RFS) aon nochtadh cosanta in 2021. Ní raibh aon chás idir lámha ó bhlianta roimhe sin.
Tuarascáil Bhliantúil Chláraitheoir na gCara-Chumann (RFS) don bhliain 2020 de réir alt 22 den Acht um Nochtadh Cosanta 2014
Clúdaíonn an Tuarascáil Bhliantúil seo ar Nochtadh Cosanta ón RFS an tréimhse ó 1 Eanáir 2020 go 31 Nollaig 2020.
Faoi alt 22 den Acht um Nochtadh Cosanta, 2014 ceanglaítear ar gach comhlacht poiblí tuarascáil bhliantúil a fhoilsiú ina leagtar amach líon na nochtadh cosanta a fuarthas sa bhliain roimhe sin agus an gníomh a rinneadh (más ann).
Ní bhfuair Cláraitheoir na gCara-Chumann (RFS) aon nochtadh cosanta in 2020. Ní raibh aon chás idir lámha ó bhlianta roimhe sin.